Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény javítására.
Termékek Menü

A North Face sztori



Aki szeret kirándulni, túrázni, annak biztosan ismerősen cseng a The North Face márka. A cég kimagasló minőségben gyárt kabátokat, dzsekiket, széldzsekiket, pulóvereket, de termékeik között a legjobb minőségű túrazsákok, hátizsákok, sátrak és bakancsok is megtalálhatók.
Légy akár városi felfedező, akár hegymászó, vagy a túrázás szerelmese, termékeikben biztosan nem fogsz csalódni. Hogy miért? Mert ez a márka nem a divatot szolgálja ki, hanem a funkcionalitást, és bár ez a tervezési szemlélet akaratlanul is kortalan szépségű dizájnt hoz magával, az elsők között mindig a praktikusság, és az innováció áll náluk, és nem utolsósorban úgy, hogy mindezt egy fenntartható modellel, a környezet megóvása mellett hozza létre.

A The North Face elnevezés a legzordabb, legnehezebben mászható hegyoldalról kapta a nevét. Az északi féltekén egy hegynek az északi része mindig a hidegebb, jegesebb, és általában nehezebben megmászható. A TNF immáron több, mint 56 éves múltra tekint vissza, és számos felfedezőnek segített már meghódítani a Himalája legkifürkészhetetlenebb csúcsait, mégis, ironikusan a cég egy kis tengerparti üzletben kezdte pályafutását.
Egészen pontosan 1966-ban, San Francisco North Beach részén mindössze 45 méterrel a tengerszint felett. Két megrögzött hegymászó elhatározta, hogy annak fognak élni, amiért rajonganak, és megnyitották kis üzletüket, ahol túra és mászófelszereléseket árultak.

A vásárlók körében rövid időn belül népszerűvé vált a kis üzlet, ahol a legjobb minőségű, legmegbízhatóbb kiegészítőket, ruházatot és túrabakancsokat vásárolhatták maguknak. 1968-ban az alapító házaspár Douglas Tompkins és Susie Tompkins az egész üzletet átköltöztették egy sokkal nagyobb helyre, immáron a San Francisco öböl Berkley városrészébe, ahol elkezdhették gyártani saját tervezésű hegymászó-felszereléseiket és ruházatukat.



Doug a cég alapításakor célként tűzte ki maga elé, hogy a túrázást és a hegymászást elérhetővé tegye bárki számára. Az első kiküldött katalógusok mellé egy külön levelet is mellékelt, amiben kiemelte, hogy termékeik tervezésekor mindig a funkcionalitás és a minőség a mérvadó. „A szükségesség és nem a luxus.” Ezt a mondást használta.
Szerette volna, ha a vásárló a legmegfelelőbb eszközt kapja, ami a céljaihoz a legtökéletesebben illik, és remélte, hogy a kor parasztvakító, felesleges „újításainak” ezzel gátat szab.
A katalógus mellé írt levélben pontosan azt ígérte, hogy a „legmegfelelőbb és legpraktikusabb eszközöket nyújtja azok számára, akik érdeklődnek a túrázás és a hegyi sportok iránt.”

A márka elindulása után Doug visszalépett a cégből, mivel sokkal fontosabbnak látta a környezet megóvásáért dolgozni. A cég mind a mai napig követi az ő szemléletét, és ezen irányelvek mentén fejlesztik termékeiket.

Doug 1990-ben megalapította a Foundation of Deep Ecology-t (Alapítvány a Fenntartható Környezetért) Az alapítvány olyan tanulmányokat támogat, amik segítenek abban, hogy a vadvilágot és a természetet minél hatékonyabban megőrizhessük. (Már ami még megmaradt belőlük.)
1992-ben létrehozta a Conservation Land Trust-ot (Természetmegőrzési Alap), ami elsősorban Argentína és Chile esőerdőit hivatott megvédeni.
Ezt a célt követve Doug 2 millió hold területet vásárolt Chile déli részén, ezzel létrehozva a világ legnagyobb magánkézben lévő természetvédelmi övezetét.


A Pumalin park 800 000 hold esőerdőt véd, és a Csendes Óceán partszakaszától egészen az Andok csúcsaiig nyúlik.
Területvásárlásainak köszönhetően jött létre a chile-i Corcovado Nemzeti Park is.




De kanyarodjunk vissza a North Face-hez.

Miután elkezdték saját tervezésű eszközeiket és ruházatukat gyártani, úgy kezdtek el felfigyelni rájuk az outdoor sportok szerelmesei.
A TNF már a kezdetektől támogatott olyan expedíciókat, amik a Föld addig szinte ismeretlen szegleteibe vitték a felfedezőket.
Ezt a hagyományt mind a mai napig őrzik, és folyamatosan támogatnak olyan expedíciókat, amik olyan területekre visznek, ahova eddig csak nagyon kevesen, vagy még egyáltalán nem jutottak el.
Ez a North Face mantra: Soha ne hagyd abba a felfedezést!

Az 1980-as évekre a The North Face bevezette termékpalettájára az extrém síelés kellékeit. Felszereléseik adtak teret a sívilág extrém oldalát kibontakoztatni kívánó atlétáknak, és gyakorlatilag ez alapozta meg a modern havas extrémsportokat is, amiket ma ismerünk.
A 80-as évek végére a TNF lett az egyetlen gyártó az Egyesült Államokban, ami teljes felszerelést kínált az extrém hideg expedíciókra. Termékeik között megtalálhattuk a sátrakat, hálózsákokat, sífelszerelést és hátizsákokat, amiket olyan viszontagságos környezetre terveztek, aminek addig senki nem tudott megfelelni.

Egy ilyen expedíció a 2018-ban támogatott Pobeda túra is, ami a Föld leghidegebb pontjára visz, ahol télen már -73 fokot is mértek. Az erről készült videót itt láthatjátok:

 

A 90-es évekre a cég tovább bővült, immáron olyan termékekkel, amik a klasszikus hátizsákos túrázás szerelmeseit látták el kimagasló minőségű cuccokkal, amik csak és kizárólag a funkcionalitásra és a minőségre összpontosítottak.
Ebben az évtizedben jelentek meg a technikai öltözékek is, és egyre több maratonfutón jelent meg a jellegzetes féldóm alakú TNF logó is.
A 90-es évek legvégén jelentek meg a cég nevét viselő futó és trekking cipők is.




Mára a The North Face az outdoor és hegymászó sportok egyik élmárkája. Kezdeti víziójuk továbbra is az irányadó, és folyamatos fejlesztéseik, amik újabb és újabb határokat lépnek át segítenek a felfedezőknek, hogy ők is folyamatosan egyre kijjebb tolhassák saját határaikat.

A cég mind a mai napig támogat számos expedíciót, és igyekszik egy fenntartható környezetért tenni.
És ha azt gondolod, hogy ez mind szép és jó, de mondani bárki mondhat bármit, attól ők még csak egy ugyanolyan multicég, mint akármelyik másik, és a profiton kívül nagy ívben szarik mindenre, akkor megmutatjuk, hogy hogyan követi egy multicég a fenntarthatóság eszméjét, és miként tesz érte.

A cég kaliforniai főhadiszállása több, mint 100%-ban kizárólag megújuló erőforrásokból előállított áramot használ.




A termékek tervezésénél kiemelt fontosságú, hogy újrahasznosított anyagokat is bevonjanak a gyártásba. Clothes The Loop programjuk egyelőre sajnos csak az USA-ban és Nagy Britanniában elérhető, de lehetővé teszi bárki számára, hogy nem használt ruháit bevigye hozzájuk, és azok újrahasznosításra kerüljenek.
Ez különösen fontos dolog, mivel a ruhaipar évente több, mint 12 millió tonna hulladékot termel, és ez a hulladék 90%-ban a szeméttelepen végzi.

A termékek előállításánál nagyon fontos, hogy a lehető legkevesebb hulladék keletkezzen, így a gyártási folyamatokat az összes gyárban optimalizálták, a kínai gyárakat, ahol előállítanak, folyamatos energiahatékonysági auditoknak vetik alá, és minden területen igyekeznek a megújuló energiaforrásokat igénybe venni.

Ezek mellett nagyon fontos az oktatás, a fiatal társadalom környezettudatosságra való nevelése, amit non-profit szervezeteik segítségével igyekeznek megvalósítani szerte a világban.

A North Face oldalán számos egyéb tevékenységükről is olvashatsz, amit egy fenntartható környezetért tesznek, sőt, lehet, hogy egy következő cikkünk csak ezekről fog szólni, de a lényeget már a fentiekből is láthatod.
Ez egy olyan nagy múltú, jó hírű cég, ami nem trükközéssel vívta ki a vásárlói bizalmát és tiszteletét. Termékeik mind a legfelső minőséget képviselik, és ezeket a termékeket a lehető leghatékonyabban, legenergiatakarékosabban próbálják meg előállítani, hogy még unokáinknak is legyen mit felfedezni ezen a bolygón.

 

Forrás: thenorthface.com

Tartalomhoz tartozó címkék: hír