Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény javítására.
Termékek Menü

A DC Shoes története és fejlődése (és BUKÁSA?)

Kezdetek (1989-1993)

Ken Block és Damon Way találkozása:

A DC Shoes története 1989-ben kezdődött, amikor Ken Block pólók szitanyomásával kezdett foglalkozni, és egyetemi barátjával, Damon Way-jel együtt létrehozták az Eightball márkát.

Eightball márka:

Damon testvére, Danny, egy profi gördeszkás -  (a következő évtizedek egyik deszkás félistene), támogatta a márkát, amely gyorsan növekedett. Az Eightball gyorsan bővült egy 750 négyzetméteres raktárba, majd egy komoly névhasználati para okán és teljesen kényszerből átalakult a Droors Clothing márkává. Ki ne emlékezne erre a CSODÁRA a kilencvenes évek ifjaiból?!?

Circus Distribution Inc.:

1993-ban az egész vállalkozást beépítették a Circus Distribution Inc.-be, de az Eightball nevet egy másik cég igénylése miatt végleg el kellett hagyniuk.

 

DC Shoes megalapítása (1993-1997)

Névváltozás:

Több pletyka is kering arról, hogyan kapta a nevét a DC Shoes; egyesek szerint Danny Way és Colin McKay kezdőbetűiről, míg mások szerint a Droors Clothing nevéből származik. Ez utóbbi egyébként a hivatalos magyarázat.

Ráadásul akik anno végigélték velünk az ETNIES születését, majd az ETNIES AMERICA albrandet, ami egyszerre csak EMERICA lett, azok láthatják, hogy anno a deszkás cégek nem gondolták ezt túl.
 

Technológiai fejlesztések:

A DC Shoes technológiailag fejlett gördeszkás cipők gyártására specializálódott, mert úgy gondolták, hogy a gördeszkások sportolók, akiknek speciális lábbelire van szükségük. Akkoriban ez hallatlan volt. A régi cégek már kihaltak (Vision és Airwalk komoylabb modellek), az újak pedig gyakorlatilag erősített tornacipők voltak (Vans 1996-ig, vagy a Sole Tech cipők, Etnies és Emerica az És érkezéséig, ami kb válasz volt a DC-re.)

Profi csapat kialakítása:

A márka 1997-re már 8 profi gördeszkást szponzorált, akik világkörüli turnéra indultak, bemutatva tudásukat és a DC márkát. Európában kezdtek és feldúlták azt hírükkel.

Terjeszkedés az extrémsportok piacán (1997-2004)

Motocross és szörf csapatok: 1997 végére a DC egy motocross és szörf csapatot is összeállított, így komoly lábnyomot hagyva az extrémsportok piacán.

Első televíziós reklám és gyermek kollekció: 1999-ben a DC elkészítette első televíziós reklámját, és bevezette első gyermek kollekcióját is.

Globális terjeszkedés: A 2000-es évek elejére a DC Shoes már világszerte szállított, és olyan sport- és divatlábbelik óriásaival versenyzett, mint a Nike és a Reebok.

 
 

Eladás és új irányvonal (2004-2009)

Quiksilver felvásárlás:

2004-ben Block és Way eladták a DC Shoes-t a Quiksilvernek, de Block továbbra is kulcsszereplő maradt a cégnél, és a DC Chief Brand Officer-e lett. Az akkor 100 milla körüli forgalmat bonyolító céget egyébként 80-ért adták el és az új irányítás és finanszírozás, valamit a Quiksilver.

 

Újabb átszervezések és kihívások (2010-napjainkig)

Láthatóság növelése:

Az Egyesült Királyságban a Ken Block/DC jelenség akkor vált igazán népszerűvé, amikor 2009-ben megjelent a Top Gear műsorában James May-jel.
Egyébként Ken Block támogatta Travis Pastranát, amikor az a motocross világából a rally világába lépett át, majd maga is kipróbálta a rallyt, és az amerikai rally bajnokságban az év újonca címet nyerte el. Block tehetséges vezetési képességeivel tovább népszerűsítette a DC márkát az első Gymkhana videóval.

Innen már mind emlékszünk, amikor először állva és nyitott szájjal borzongtuk végig a GYMKHANA filmet, majd remegve vártuk a másodikat és arra is, ahogy már unalmasnak láttuk a városban 160-nal pörgést és gumiégetést.

Pedig mekkora privilégium volt ez akkor, amikor KEN BLOCK még élt és ezeket a projekteket összehozta!?!

 

Új csapattagok és kampányok:

A "Rediscover DC" kampány során olyan gördeszkásokat szerződtettek, mint Mikey Taylor, Nyjah Huston, Wes Kremer, Evan Smith, T Funk, Will Marshall, Madars Apse és mások. Ezzel a mozdulattal a DC már igyekezett újra definiálni magát és fiatalítani a céget. Ekkorra ugyanis épp a deszkások kezdtek el elfordulni tőle és a gyökerek elszáradása az egész fára nézve halálos.

Ikonikus cipők és együttműködések:

A DC Shoes olyan híres cipőket dobott piacra, mint a Lynx, Court és Stevie Williams pro model, és együttműködött olyan márkákkal, mint a Dime, Baker és Supreme, valamint olyan művészekkel, mint Kaws és Andy Howell.

Jogviták a DC háza táján:

  • A DC Shoes számos jogi vitát oldott meg, többek között a Champion, a  Dolce & Gabbana és a DC Comics cégekkel.
  • Előbbi beperelte őket, mert az első DC logo C-betűre hasonlított és hasonlított a CHAMPION logóhoz. Aztán a DOLCE AND GABBANA perelte be őket, mert az új logo hasonlított (és a mai napig hajaz rá) a DG logóhoz.
  • Emiatt az új logon változtatni kellett és a tipikus DC csillagos logo született meg. Itt azonban a CONVERSE mart bele a cégbe, mert az 5 ágú csillag sportcipőn alkalmazva az ő joguk. (Falon és pirosban egészen másoké)
  • Ekkor lett a mai logo a 7 ágú csillaggal a cég védjegye, amit meg 2011-ben a budapesti ZONE shop átvételekor én tettem bele a mi STÉG logonkba. Ezért be is perelhettek volna?!?

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Események Márka sztorik Legendák