10 plus 1 dolog, amit nem tudtál az OAKLEY-ról

10 plus 1 dolog, amit nem tudtál az OAKLEYRÓL!

Oakley Inc. az egyik legismertebb amerikai divatcég, amely elsősorban sportolóknak tervez napszemüvegeket, szemüvegeket, ruhákat és kiegészítőket. Az Oakley története Jim Jannarddal, az őrült zsenivel kezdődik, aki 300 dollárból indította el az üzletét. Az Oakley Inc. történetében van néhány érdekesség, amiről talán nem is tudtál.

Íme 10 dolog, amit nem tudtál az Oakley Inc.-ről!

1. Jim Jannard első befektetése mindössze 300 dollár volt, amelyet éppen csak meg tudott szerezni egy motoros markolathoz, aminek alapötlete egy olyan új anyag volt, amely elnyeli a nedvességet és verseny közben sem csúszik le a kezed a markolatról.



2. Az első termék, amit az Oakley piacra dobott, egy krossz motoros markolat volt a szabadalmaztatott UNOBTANIOUM alapanyagból, melyet máig használ a cég szemüvegeinek a bőrrel érintkező felületein.

3. Az Oakley elkezdte a szemüvegkeretek készítését, miután Jim Jannard belépett a Motocross világába, ahol szükség volt olyan szemüvegekre, amelyek nem engedték be a homokot és a port.
A valódi ok, amiért Jim ide be akart kerülni? A markolat a versenyen LÁTHATATLAN. A legjobb megjelenési lehetőség ekkoriban a szemüveg pántja volt, amit azonban nem használtak (ki) előtte.



4. Az Oakley az első cég volt, amelynek sikerült beépítenie polarizációs technikát a lencse anyagába. Ez az eljárás, ahol a lencse anyagát alkotó részecskéket EGY IRÁNYBA ÁLLÍTJÁK és így törik az oldalról érkező fényeket drámaian javítja a kontrasztot és a színmélységet.

5. Az Oakley úttörő volt a sportolók számára készített napszemüvegek piacán. Az Oakley eredetileg DEDIKÁLTAN csak sportolóknak készített szemüvegeket, de később az általános lakosság számára is piacra dobta a termékeit.



6. Az Oakley elkezdte a gyártást az Egyesült Államokban, de később egyes alkatrészek gyártását már kiszervezték – de sosem a LENCSÉT, ami az Oakley lelke.

7. Jim Jannard 2011-ben eladta az Oakley-t a Luxottica cégnek, amely jelenleg az Oakley anyavállalata.

8. Szupertitkos, hogy Jim a cégeladásra azért kényszerült, mert válása miatt nagy összegeket kellett mozgósítania. A valóságban ez talán inkább kommunikáció volt felénk a kereskedők és a riadt sportolók felé. 9. A Luxottica úgy tudta megvenni az Oakley-t, hogy Jimet sarokba szorították – az első elutasítás után megvették azt a láncot, ami az egyik legnagyobb partnere volt az Oakleynak.
Ezzel a cég hirtelen a csőd szélén állt, hiszen a körforgás megállni látszott.

10. Jim Jannard 2018-ban jelentette be a RED Digital Cinema kamerájának megalkotását. Ez a legendás cég ma is a filmesek egyik legnagyobb szállítója. Ha máshonnan nem ismered, ezek a kamerák tudják azt a rendkívül sűrű felvételt készíteni, ahol a szétlőtt palack, a robbanó lufi és egyebek minden részletét látod.





11. Jim Jannard korábbi felesége, Ann, támogatta őt az Oakley üzleti vállalkozásában, de végül elváltak.

Az Oakley Inc. azóta is az egyik legnépszerűbb és legsikeresebb divatmárka a sportolók és az általános lakosság körében egyaránt. A cég története azonban nem mindig volt könnyű, Jim Jannard azonban kitartott, és az Oakley-t világszerte ismert márkává tette. Jim nemrégen vonult vissza végleg egészségügyi problémákra hivatkozva. Reméljük jól van az őrült feltaláló!

 
Tartalomhoz tartozó címkék: Márka sztorik OAKLEY _ SZEMVÉDELEM
Termékek Menü
0
Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény javítására.